5 παιχνίδια στην αυλή από όλο τον κόσμο
Παγκόσμιες ιδέες παιχνιδιών για να παίζουν τα παιδιά σας σε εξωτερικούς χώρους.
-
Κόκκινο φως, Πράσινο φως (ΗΠΑ, 3 ή περισσότεροι παίκτες) Ο στόχος: Τρέχετε από τη μια άκρη της αυλής στην άλλη προκειμένου να ακουμπήσετε το «φανάρι».
Βήμα 1: Ο παίκτης «φανάρι» κάθεται περίπου 6 μέτρα μακριά από τους υπόλοιπους.
Βήμα 2 Το φανάρι γυρίζει την πλάτη του και φωνάζει «Πράσινο φως!» Οι υπόλοιποι παίκτες τρέχουν προς τα πάνω του.
Βήμα 3: Το φανάρι στη συνέχεια φωνάζει «Κόκκινο φως!» και γυρνά να δει τους δρομείς. Μόλις ακούσουν «κόκκινο φως», οι δρομείς παγώνουν στη θέση τους. Όποιος πιάνεται να κινείται βγαίνει από το παιχνίδι. Αυτό συνεχίζεται μέχρι ένας δρομέας να ακουμπήσει το φανάρι. Ο δρομέας αυτός γίνεται «φανάρι» στον επόμενο γύρο. Εάν το φανάρι πιάσει όλους τους δρομείς να κινούνται πριν το ακουμπήσουν, τότε παραμένει φανάρι και στον επόμενο γύρο. -
Ποδόσφαιρο-Τένις (Τσεχία, 2 ή περισσότεροι παίκτες) Ο στόχος: Σκόραρε τους περισσότερους πόντους.
Βήμα 1: Τα χέρια σας δεν θα σας βοηθήσουν εδώ. Τα παιδιά στήνουν έναν φράχτη ή δίχτυ —χρησιμοποιώντας ένα πραγματικό δίχτυ ή καρέκλες ενωμένες— και χωρίζονται σε δύο ομάδες.
Βήμα 2: Όπως και στο τένις, ο στόχος είναι να περάσει η μπάλα πάνω από το δίχτυ και στην περιοχή της άλλης ομάδας χωρίς να την επιστρέψουν με έως μία αναπήδηση. Μόνο που εδώ, χρησιμοποιείτε μια μπάλα ποδοσφαίρου και τα πόδια σας αντί για ρακέτα χειρός.
-
Τσιτάχ και Τσιτάλ (Ινδία, 5 ή περισσότεροι παίκτες) Ο στόχος: Όπως και στο κυνηγητό σε ομάδες, ο στόχος εδώ είναι όλοι οι παίκτες σας να φτάσουν στη «βάση» πριν τους φτάσουν οι αντίπαλοι.
Βήμα 1: Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και ορίζουν έναν παίκτη για να ηγηθεί του παιχνιδιού. Αυτός ο παίκτης είναι ο «πρίγκιπας» ή η «πριγκίπισσα» των «τσιτάχ» (μεγάλες γάτες με βούλες) και των «τσιτάλ» (ελάφι με βούλες).
Βήμα 2: Οι ομάδες σχηματίζουν μια οριζόντια γραμμή και στέκονται με την πλάτη τους προς την άλλη ομάδα, περίπου ενάμιση μέτρο μακριά.
Βήμα 3: Ο πρίγκιπας ή η πριγκίπισσα φωνάζει «Τσιιιι—τάλ» (ή «τσιτάχ»), οπότε η ομάδα της οποίας το όνομα φώναξε ορμάει προς τη βάση της, καθώς η άλλη ομάδα προσπαθεί να τους πιάσει. Ο στόχος είναι η ομάδα, της οποίας το όνομα κλήθηκε, να πάρει περισσότερους παίκτες στη βάση της από αυτούς που μπορεί να πιάσει η άλλη ομάδα. -
Τέντωμα (Νότια Αφρική, 2 ή περισσότεροι παίκτες) Ο στόχος: Γίνετε ο παίκτης που θα πηδήξει πιο μακριά.
Βήμα 1: Οι παίκτες ορίζουν ένα σημείο εκκίνησης. Ο Παίκτης Ένα τοποθετεί ένα ξυλαράκι στο έδαφος και πηδά από το σημείο εκκίνησης πάνω από το ξυλαράκι.
Βήμα 2: Ο Παίκτης Ένα μετακινεί το ξυλαράκι στο σημείο που προσγειώθηκε μετά το άλμα του. Ο Παίκτης Δύο πρέπει στη συνέχεια να πηδήξει πάνω από το ξυλαράκι στη νέα του θέση, από το αρχικό σημείο εκκίνησης. Αν τα καταφέρει, μετακινεί το ξυλαράκι εκεί που προσγειώθηκε. Εάν όχι, βγαίνει από το παιχνίδι.
Βήμα 3: Ο Παίκτης Τρία (ή ο Παίκτης Ένα αν παίζουν μόνο δύο) παίρνει τη σειρά του, πηδώντας τώρα πάνω από το ξυλαράκι όπου το άφησε ο Παίκτης Δύο. Αν προσγειωθεί πιο πριν, βγαίνει εκτός. -
Pilolo (Γκάνα, 6 ή περισσότεροι παίκτες) Ο στόχος: Γίνετε ο πρώτος που θα βρει το κρυμμένο αντικείμενο και θα το μεταφέρει στη γραμμή τερματισμού.
Βήμα 1: Φανταστείτε έναν συνδυασμό κυνηγιού θησαυρού και αγώνα δρόμου σε ένα παιχνίδι. Ορίστε ένα παιδί αρχηγό και ένα άλλο χρονομέτρη. Τα υπόλοιπα παιδιά είναι οι ερευνητές.
Βήμα 2: Οι ερευνητές γυρίζουν την πλάτη καθώς ο αρχηγός κρύβει μικρά αντικείμενα στον αγωνιστικό χώρο. Αυτά μπορεί να είναι πέτρες, νομίσματα ή ξυλαράκια, αλλά θα πρέπει να είναι όλα τα ίδια. Ο χρονομέτρης στέκεται δίπλα στη γραμμή τερματισμού.
Βήμα 3: Όταν ο αρχηγός πει, “πάμε,” οι ερευνητές ψάχνουν για ένα αντικείμενο. Ο πρώτος που θα βρει ένα και θα το μεταφέρει στη γραμμή τερματισμού κερδίζει. Ο χρονομέτρης κρίνει ποιος έφτασε πρώτος.